ایرونا سیر برگذار کننده انواع تور های داخلی (تور مشهد و ... )

09198014097
02166320673
09194931590
02166320674
09194931580
02166758500
منو

محله دیدنی جلفا در اصفهان

تازه های ناشناخته ۱۳۹۷/۰۷/۱۹
  1. ایرونا سیر
  2. مقالات
  3. محله دیدنی جلفا در اصفهان

اگر به شهر اصفهان سفر میکنید امکان ندارد کسی که سفر میکند به محله زیبای جلفا نرود این محله ثبت جهانی شده است و دارای اهمیت بسیار و جاذبه توریستی بالایی دارد.بی هیچ شکی، یکی از زیباترین شهرهای ایران و حتی جهان است . یدک کشیدن عنوان نصف جهان برای شهری همچون اصفهان تنها شاید کمی از حق مطلب را ادا کند.این شهر تاریخی سرشار از جاذبه های تاریخی و فرهنگی و معماری است ، جاذبه هایی که هرکدام به نوعی میتوانند شما را به خودشان مشغول دارند ، چه از حیث زیبایی بصری و چه از لحاظ تکنیک و سبک در معماری .جلفا در اصفهان
فضاهای مناسب برای پیاده روی در اصفهان
یکی از نقاط قوت شهر اصفهان درمقایسه با کلان شهرهای دیگری همچون تهران ، به وجود فضاهای مناسب برای پیاده روی بازمیگردد. دراصفهان میتوانید هرچقدر که خواستید پیاده روی کنید و استرس رو به رو شدن با ماشین و موتور و سایر وسائل نقلیه را درمعنای مرسومش نداشته باشید . از میدان نقش جهان گرفته که تنها شاهد عبور کالسکه است گرفته تا سایر خیابانهای اصفهان ، این شما هستید که بعنوان یک عابر پیاده به آن خیابان معنا و مفهومی یگانه می بخشید . یکی از بهترین و زیباترین خیابانهای اصفهان برای پیاده روی، محله ی جلفا است .
بافت قدیمی در محله جلفا 
محله ی جلفا در اصفهان با حفظ بافت قدیمی خودش و وجود سنگ فرش یکی از محبوب ترین خیابانهای اصفهان است . در محله جلفا میتوانید پیاده روی کنید و از تمام ویژگیهای موجود در خیابان لذت ببرید ، از فروشگاههای خاص گرفته که به لحاظ دکور منحصر به فرد هستند تا ساختمانهای قدیمی که معماری و بافت خود را همانطور که بوده است حفظ نموده اند.
صنایع دستی و کافه در محله جلفا
اگر به صنایع دستی خاص علاقه مند هستید بطور قطع از چندتایی فروشگاه مطرح در محله جلفا میتوانید بهره مند شوید . اگر به دنبال رستوران و کافه هایی خاص میگردید هم باز جلفا مناسب ترین انتخاب برای شماست . از کافه ایی که درواقع حمام بوده و تغییر کاربری داده گرفته تا کافه هایی با طراحی و دکوری که بطور قطع بسیار فراتر از استانداردهایی است که در ایران تا بحال دیده اید .
کلیساهای واقع در محله جلفا اصفهان
کلیسای بیت الحم
یکی دیگر از ویژگیهای منحصر به فرد محله جلفا وجو
کلیسای بیت الحم
د کلیساهای تاریخی دراین ناحیه است . کلیسای بیت الحم و کلیسای وانک که شاید مشهورترین آنها باشد . اگر برای پیاده روی و گشت و گذار به محله جلفا بروید میتوانید بازدید از این بناها را نیز در دستور کار خود قرار دهید . در کلیسای بیت الحم که کمتر از وانک مشهور و شناخته شده است ، میتوانید از فضای داخل کلیسا لذت ببرید. محیطی آرام با نقاشی های دیواری مفهومی و شگفت انگیز که قادر است هر بیننده ای را میخکوب کند .در کلیسای وانک هم که مشهورترین کلیسا در اصفهان است و یکی از مراکز مهم گردشگری دراین شهر محسوب میشود ، با مجموعه ای مواجه هستید که هم موزه و فروشگاه را دربرمیگیرد و هم فضای داخلی خود ساختمان کلیسا که آراسته به نقاشیهای خوش آب و رنگ تاریخی است .