ایرونا سیر برگذار کننده انواع تور های داخلی (تور مشهد و ... )

09198014097
02166320673
09194931590
02166320674
09194931580
02166758500
منو

هجیج،روستای پلکانی در قلب جنگل های پاوه

تازه های ناشناخته ۱۳۹۶/۰۹/۰۸
  1. ایرونا سیر
  2. مقالات
  3. هجیج،روستای پلکانی در قلب جنگل های پاوه

هجیج روستایی است دیدنی،حوالی شهرستان پاوه دراستان کرمانشاه. جایی که اگر قصد لذت بردن از هوای سالم وطبیعت زیبا را دارید بهتر است دیدار از آن را در برنامه سفرتان بگنجانید.

هجیج،روستای پلکانی در قلب جنگل های پاوه

روستای پلکانی هجیج

 

وقتی قصد سفر به این نقطه از کشورمان را دارید اگرچه هنوز به هجیج نرسیده اید،جاده پرپیچ وخم وتند کوهستانی در میان صخره های سنگی با تونل های زیبایش توجه تان را جلب خواهد کرد.

درقعردره رود پرآب و خروشان سیروان جریان دارد و بردامنه تند کوه خشن و طبیعت وحشی ،سبزی درختان روستایی پررونق و زنده پیداست و در میان سرسبزی درختان،خانه ها.خانه هایی که حیاط هریکی بام آن یکی است و جالب آنکه دروپنجره های همه خانه ها آبی آسمانی رنگ شده است.

کرمانشاه پاوره روستای هجیج

پس از خود روستا مردم مهربان و مهمان نواز و خودکفا و بی مانند هجیج با لهجه زیبای هورامی کردی که بسیار نزدیک به اوستایی وپهلوی است وبعد لباس های سنتی شان شگفت زده تان خواهد کرد.روستا غیر از باغ های سبز ومردم مهربان و خانه های زیبایش دیدنی های دیگری هم دارد.اگرهوس آب وطبیعت نیز کرده اید،کافی است حدود 10 دقیقه جاده هجیج را ادامه دهید تا به یکی از شگفت انگیزترین نقاط طبیعت ایران برسید.دست چپ جاده غاری را بردامنه کوه می بینید باقطر دهانه حدود6مترو از این حفره بزرگ درتمام فصول سال آب با فشار بسیار زیاد بیرون می زند و به رودخانه سیروان می ریزد و این پدید دیدنی را مردم هجیج چشمه بل می نامند.

هنوز در هجیج هتل یا اقامتگاه عمومی گردشگری ویژه ای احداث نشده است.برای اقامت می توانید اتاقی یا خانه ای از افراد محلی با قیمت مناسب کرایه کنید واگر این بخت را داشتید که برسر سفره مردم روستا بنشینید،حتما مصاحبت مردم دوست داشتنی هجیج را از دست ندهید.

مسیر اصلی دستیابی به هجیج از راه شهرستان پاوه در استان کرمانشاه است یعنی باید به کرمانشاه بروید و از آنجا به پاوه و بعد 25کیلومتر تا هجیج راه دارید.اما از آنجا که جاده کوهستانی است ممکن است وسوسه شوید،ادامه مسیر هجیج تااورامان تخت را نیز تجربه کنید.حتما باک بنزین تان را در پاوه پر کنید.از پاوه که خارج می شوید باید تابلوهایی که به سمت نودشه راهنمایی تان می کنند را دنبال کنید و کمی که در جاده نودشه رفتید،علایم راهنمای هجیج را خواهید دید.